Wystawcy - instytucje rynku pracy, organizacje studenckie, izby gospodarcze, organizacje pracodawców, start'upy , m.in.:
Absiskey Polska
Absiskey Polska to firma inżynierska, założona w 2014 roku, z siedzibą w Warszawie. Od 2019 roku staliśmy się częścią francuskiej Grupy Absiskey. Specjalizujemy się w zarządzaniu innowacjami w sektorze biznesu i konsultingu kosmicznego. Absiskey Polska wspiera polskie firmy, start-upy w tworzeniu strategii biznesowej oraz wspiera je we wdrażaniu ich innowacyjnych pomysłów na polskim oraz europejskim rynku kosmicznym.
Oferowane usługi obejmują doradztwo strategiczne w zakresie tematyk związanych z sektorem kosmicznym (a także w obszarach spoza sektora takie jak medycyna IT, i inne), wsparcie w zarządzaniu oraz w pisaniu wniosków projektowych w ramach finansowania UE w tym ESA, Horizon Europe i inne, wzmacnianie udziałów rynkowych podmiotów, przygotowywanie planów biznesowych. Regularnie uczestniczymy w projektach Komisji Europejskiej oraz ESA, podnosimy poziom współpracy i transferu technologii pomiędzy biznesem a jednostkami badawczymi.
Absiskey Polska zarządza silną europejską siecią głównych interesariuszy i organizacji kosmicznych w Europie.
Od lutego 2022 Absiskey Polska pełni funkcję „punktu kontaktowego Europejskiej Agencji Kosmicznej na Polskę" pełniąc rolę ESA Application Ambasador oraz ESA Technology Transfer Broker, wspierając firmy w pozyskaniu funduszy w ramach ESA oraz realizując transfery technologii z Space do firm spoza sektora kosmicznego.
aiesec
AIESEC powstał po II Wojnie Światowej (1948) jako odpowiedź na to, co ona przyniosła. Jest organizacją pokojową i skupiającą ludzi z całego świata w ponad 100 krajach. Jest prowadzony przez młodych dla młodych i oferuje programy wolontariackie, oferty stażowe, rozwój kompetencji miękkich i liderskich i nie tylko. AIESEC skupia ludzi głównie z nauk około ekonomicznych, biznesowych, związanych z zarządzaniem, ale także z nauk ścisłych, technicznych czy społecznych, mamy miejsce dla każdego! Wśród naszych Alumni są biznesmeni, ludzie sukcesu, ale też tacy jak Helmut Kohl czy Aleksander Kwaśniewski.
Biborski Nieruchomości
Centrum Doradztwa Rolniczego w Brwinowie
Centrum Doradztwa Rolniczego w Brwinowie wraz z Oddziałami w Krakowie, Poznaniu, Radomiu i Warszawie jest państwową jednostką organizacyjną, podlegającą bezpośrednio Ministrowi Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
CDR współpracuje z ośrodkami doradztwa rolniczego, instytucjami administracji rządowej i samorządowej, organizacjami branżowymi rolników, placówkami naukowo-badawczymi oraz innymi organizacjami i instytucjami pracującymi na rzecz rozwoju wsi i rolnictwa.
Celem realizowanych działań jest doskonalenie wiedzy i umiejętności kadry doradczej oraz podniesienie i ujednolicenie standardów usług świadczonych przez doradców na rzecz rolników.
CDR poza doskonaleniem kadry doradztwa rolniczego, nauczycieli szkół rolniczych, przedstawicieli instytucji i organizacji rolniczych, samorządów terytorialnych, LGD, rolników i mieszkańców obszarów wiejskich pełni także funkcję Jednostki Centralnej Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich (KSOW) oraz realizuje zadania „Sieci na rzecz innowacji w rolnictwie” (SIR).
Michał Wnęk
Oddział w Krakowie realizuje zadania ze szczególnym uwzględnieniem tematyki:
- wsparcia turystyki wiejskiej,
- aktywizacji środowisk lokalnych,
- dziedzictwa kulturowego wsi,
- promocji produktu regionalnego,
- wspierania pozarolniczych form aktywności gospodarczej rolników i ich rodzin, szczególnie przedsiębiorczości wiejskiej.
Link do strony: https://www.cdr.gov.pl/
Centralny Związek Dzieła Kolpinga w Polsce
Centralny Związek Dzieła Kolpinga w Polsce to organizacja pozarządowa, która realizuje projekt unijnym pn. "Mam POWER. Mam pracę" przeznaczony dla osób do 29 r.ż., które mieszkają, uczą się lub pracują w Krakowie.
Projekt ten proponuje szeroki wachlarz możliwości, których wykorzystanie przyczyni się do wzmocnienia potencjału zawodowego osób, które chciałyby wzmocnić swoje kwalifikacje i pozycję na rynku pracy. W zależności od potrzeb istnieje możliwość wyboru jednej ze ścieżek rozwoju, tj. podniesienia kompetencji poprzez udział w specjalistycznych kursach i szkoleniach lub nabycie doświadczenia zawodowego w trakcie stażu.
Niektórzy nasi przyszli uczestnicy kończą uczelnię lub posiadają już wykształcenie. Takim ludziom możemy pomóc w znalezieniu pierwszej, upragnionej pracy lub znalezieniu miejsca na staż. Podczas stażu będą mogli wykorzystać swoją wiedzę teoretyczną i nabyć doświadczenia.
Niektórzy zaś będą z kolei chcieli doszkolić się w danym zawodzie, zdobyć dodatkowe umiejętności. Takim ludziom pomagamy kierując ich na specjalistyczne szkolenia, po ukończeniu których zdobywają odpowiednie kwalifikacje. W trakcie odbywania szkolenia nasi pośrednicy intensywnie szukają ofert pracy. Dla uczestników, którzy dopiero rozpoczynają przygodę z pracą organizujemy spotkania (on-line lub stacjonarnie) z doradcą zawodowym, który między innymi przygotowywuje do rozmowy kwalifikacyjnej.
EIT Food RIS Fellowships
W ramach projektu EIT Food RIS Fellowships najlepsi studenci i absolwenci z różnym wykształceniem, pochodzący z 28 krajów RIS, ma możliwość zatrudnienia w przemyśle spożywczym, otrzymując unikalne, profesjonalne, płatne 3-6 miesięczne staże. W przeciwieństwie do innych programów stypendialnych, projekt umożliwia zidentyfikowanie i rozwój młodych talentów w sektorze rolno-spożywczym. Stażyści zdobywają praktyczne doświadczenie ucząc się na rzeczywistych przykładach i wyzwaniach sektora spożywczego, rozwijają swoje kompetencje i umiejętności związane z pracą, w tym analityczne myślenie i twórcze rozwiązywanie problemów. Dzięki wieloetapowemu procesowi rekrutacji kandydaci zyskują wiedzę na temat wyzwań w sektorze rolno-spożywczym, a najzdolniejsi z nich otrzymują staże w różnych obszarach działalności firm z konsorcjum EIT Food, a także start-upach skupionych w stowarzyszeniu RisingFoodStars. Wszyscy stażyści otrzymują miesięczne stypendium od 1350 € do 2000 €.
Martyna Czerniakowska UW
Projekt EIT Food RIS Fellowships jest prowadzony przez Biuro ds. Wspomagania Rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego, a jego partnerami są: Fundacja AZTI (Hiszpania), PepsiCo (Wielka Brytania), Puratos (Belgia), Maspex (Polska), NapiFeryn Biotech (Polska), Agricolus (Włochy) oraz dwa oddziały EIT Food - CLC North-East i CLC South.
Link do strony: https://eit.europa.eu
FabLab
Co to jest FabLab?
Wg. Neila Gershenfelda - pomysłowdawcy FabLabów - każdy może stworzyć niemal wszystko. Z ang. fabrication laboratory to nic innego jak miejsce, w którym możesz wymyślać, projektować i wdrażać swoje pomysły, a my chętnie Ci w tym pomożemy.
Z FabLabu możesz korzystać samodzielnie, pod okiem naszej ekipy lub zapisując się na różne warsztaty.
Fundacja Akwizycja
JESTEŚMY FUNDACJĄ, która od 1990 roku działa na rzecz promocji dostępności i aktywizacji zawodowej osób z niepełnosprawnościami, wspierając ich w świadomym zarządzaniu swoim potencjałem na rynku pracy. Nasze działania prowadzimy w siedmiu Oddziałach i sześciu Filiach, zlokalizowanych w trzynastu województwach na terenie Polski. Od 2004 roku prowadzimy Agencję Zatrudnienia i Doradztwa Personalnego (certyfikat 947 i 947/1a), która wspiera pracodawców w realizacji kompleksowych procesów szkoleniowych i rekrutacyjnych, mających na celu zatrudnienie pracowników z niepełnosprawnościami, zarządzanie zespołem różnorodnym, wdrażanie i optymalizację projektów z obszaru CSR. Realizujemy wiele projektów aktywizacji zawodowej skierowanych do osób z niepełnosprawnością, których celem jest m.in. podjęcie przez nich pracy, często pierwszej w życiu.
Podczas realizacji tych projektów, jako jedyna organizacja w Polsce wykorzystujemy innowacyjną metodę Job Craftingu. Opracowany przez nas model to bardzo dobre narzędzie w aktywizacji społeczno – zawodowej OzN. Polega on m.in. na wejściu Job craftera w środowisko pracy OzN, dokonaniu szczegółowej analizy miejsca i stanowiska pracy, by następnie przygotować osoby z niepełnosprawnością do wykonywania obowiązków zawodowych. Tym samym pomagamy tej osobie sprawniej funkcjonować w nowym środowisku.
Link do strony: https://aktywizacja.org.pl/
Fundacja na Rzecz Tworzenia Wartości Wspólnej przez Studentów
Fundacja wspiera rozwój gospodarczy i naukę, w tym rozwój przedsiębiorczości, upowszechnianie i wdrażanie nowych rozwiązań, promowanie dobrych praktyk, standardów i technik zarządzania projektami oraz planowanie i realizowanie przedsięwzięć o charakterze społeczno-ekonomicznym w środowisku akademickim.
Budujemy mądrze – wspieramy studentów w tworzeniu projektów z zachowaniem idei tworzenia wartości wspólnej.
Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Małopolski Instytut Samorządu Terytorialnego i Administracji
„Małopolski Instytut Samorządu Terytorialnego i Administracji jest regionalnym ośrodkiem Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej – największej organizacji pozarządowej wspierającej rozwój samorządności w Polsce. Rozpoczął działalność 1 stycznia 1991 roku, na mocy porozumienia Wojewody Krakowskiego i Prezesa Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej. Obecnie jest jedną z wiodących organizacji pozarządowych w Małopolsce, której misją jest wspomaganie osób, organizacji i środowisk, biorących udział w budowaniu społeczeństwa i państwa obywatelskiego.
Celem FRDL MISTiA jest wspomaganie rozwoju głównych sektorów państwa obywatelskiego, szczególnie samorządności, a także krzewienie idei oraz metod ich partnerskiej współpracy w relacjach lokalnych i regionalnych. Cel ten realizujemy głównie poprzez stwarzanie możliwości doskonalenia metod zarządzania w administracji publicznej, organizacjach pozarządowych, a także mikro, małych i średnich przedsiębiorstwach, w tym przedsiębiorstwach społecznych."
Fundacja Sustinae
Fundacja Sustinae działa poprzez aktywizowanie zawodowe osób pozostających bez zatrudnienia lub chcących rozpocząć swoją karierę zawodową. Poprzez szereg zindywidualizowanych działań, dostosowanych do potrzeb naszych uczestników oraz lokalnego rynku pracy podnosimy kwalifikacje naszych beneficjentów. Prowadzimy współpracę z wieloma Krakowskimi firmami i urzędami, dzięki czemu jesteśmy w stanie zorganizować staż dla naszych uczestników w każdej dziedzinie.
Naszym celem jest:
- Zwiększanie świadomości osób wkraczających na rynek pracy,
- Działalność na rzecz osób niepełnosprawnych,
- Budowanie umiejętności związanych z aktywnym poszukiwaniem pracy,
Obecnie prowadzimy projekty:
- YOUNG POWER! – dla osób do 29 r.ż (kurs lub staż)
Dla osób z niepełnosprawnością:
- ,,WORK-ON. Program kompleksowej aktywizacji zawodowej osób z niepełnosprawnościami."
- "3,2,1 absolwencki start do kariery..."
Oferujemy:
- Wsparcie pośrednika pracy w poprawie warunków zatrudnienia lub przekwalifikowaniu się
- Wsparcie doradcy zawodowego w wyznaczeniu i zaplanowaniu ścieżki kariery (testy predyspozycji zawodowych, stworzenie nowego CV)
- Każdy uczestnik w zależności od indywidualnych potrzeb ma możliwość skorzystania z pomocy specjalistów (psychologa, prawnika)
- W ramach projektu uczestnik otrzymuje stypendium szkoleniowe lub wynagrodzenie stażowe.
Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich
Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich działający w strukturach urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego. Specjaliści udzielają informacji w zakresie wsparcia z Funduszy Europejskich na różnego rodzaju przedsięwzięcia.
Podczas Targów Przedsiębiorczości UR będzie możliwość konsultacji z Panią Anetą Foryś. Aneta Foryś - specjalistka ds. Funduszy Europejskich w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Małopolskiego. Doradza w zakresie funduszy inwestycyjnych. Ma na koncie szereg przeprowadzonych szkoleń oraz spotkań informacyjnych ukierunkowanych na rozwój przedsiębiorczości (m.in. Światowy Tydzień Przedsiębiorczości, Małopolski Festiwal Innowacji).Zakres zagadnień do udzielania odpowiedzi podczas Wirtualnych Targów:
- rozpoczynanie działalności gospodarczej (wsparcie w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 dla osób do 29 roku życia, wsparcie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego 2014-2020 dla osób powyżej 30 roku życia, preferencyjne pożyczki na zakładanie działalności w projekcie "Pierwszy biznes Wsparcie w Starcie", wsparcie dla start-upów),
- rozwój prowadzonej działalności gospodarczej (pożyczki na zwiększenie konkurencyjności MŚP, bony na specjalistyczne doradztwo),
- realizację projektów innowacyjnych (wsparcie innowacyjnych pomysłów w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój: PFR Ventures; programy akceleracyjne, „Szybka ścieżka”, „Kredyt na innowacje technologiczne”, Bony na innowacje),
- aktywizację zawodową (kursy, szkolenia, studia podyplomowe) - wparcie dla osób fizycznych i pracowników firm na podnoszenie kwalifikacji zawodowych.
Link do strony: https://www.fundusze.malopolska.pl/
Grodzki Urząd Pracy w Krakowie
Grodzki Urząd Pracy w Krakowie jest samodzielną jednostką organizacyjną działającą jako wyodrębniona jednostka budżetowa. Nadzór nad działalnością Urzędu sprawuje Prezydent Miasta Krakowa.
Grodzki Urząd Pracy nie posiada osobowości prawnej. Realizuje zadania samorządu powiatowego w zakresie polityki rynku pracy wyszczególnione w art. 9 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
Należą do nich w szczególności:
- Udzielanie pomocy bezrobotnym i poszukującym pracy w znalezieniu pracy, a także pracodawcom w pozyskaniu pracowników;
- Rejestrowanie bezrobotnych i poszukujących pracy, przedstawianie im propozycji zatrudnienia, szkolenia i innych form mających na celu ich aktywizację zawodową, a w razie braku takich możliwości przyznawanie i wypłacanie uprawnionym zasiłków i innych świadczeń z tytułu bezrobocia;
- Inicjowanie tworzenia dodatkowych miejsc pracy poprzez refundowanie pracodawcy kosztów ich wyposażenia lub doposażenia oraz udzielanie pomocy bezrobotnym w podejmowaniu działalności na własny rachunek np. przyznawanie jednorazowo środków z Funduszu Pracy na uruchomienie działalności gospodarczej;
- Inicjowanie, organizowanie, wdrażanie i finansowanie usług i instrumentów rynku pracy;
- Pozyskiwanie i gospodarowanie środkami finansowymi na realizację zadań z zakresu aktywizacji lokalnego rynku pracy;
- Opracowywanie analiz, ocen i sprawozdań dotyczących rynku pracy w powiecie.
- Prowadzenie poradnictwa zawodowego oraz informacji zawodowej dla bezrobotnych i poszukujących pracy.
- Realizowanie zadań wynikających z prawa swobodnego przepływu pracowników miedzy państwami członkowskimi Unii Europejskiej i państwami, z którymi UE zawarła umowy o swobodzie przepływu osób, w szczególności świadczenie usług EURES;.
- Współdziałanie z powiatową radą rynku pracy w zakresie promocji zatrudnienia oraz wykorzystania środków Funduszu Pracy;
- Wydawanie decyzji administracyjnych z zakresu ustawy;
Kraków Miastem Startupów
Webinary
15:00 – 16:00
Innowacyjny biznes w 30 minut
Organizujemy imprezy networkingowe, konferencje naukowe i biznesowe, hackathony oraz kilkadziesiąt szkoleń biznesowych rocznie, a także rekrutuje startupy na wczesnym etapie rozwoju do naszego programu pre-akceleracyjnego.
Wierzymy, że ludzie to najważniejsza część biznesu, dlatego wykorzystujemy każdą okazję i nieustannie „łączymy kropki” - to hasło przewodnie naszej Fundacji.
Link do strony: https://kms.org.pl/
Krakowski Park Technologiczny
Krakowski Park Technologiczny to najbardziej kompletny one-stop-shop dla biznesu w Polsce. Dysponujemy pełną paletą narzędzi, dzięki którym nasi klienci mogą rozwijać się lepiej i szybciej. Zbudowany przez nas ekosystem liczy około 350 przedsiębiorstw, którym dzień po dniu pomagamy budować jak najlepsze warunki dla rozwoju ich firm i wzrostu sprzedaży. Nie udajemy, że prowadzimy firmy za naszych klientów. My tylko pomagamy im tam, gdzie potencjał wzrostu jest największy.
Krakowski Park Technologiczny od 20 lat współtworzy warunki dla rozwoju przedsiębiorczości. Od 10 lat prowadzi Inkubator Technologiczny przeznaczony dla początkujących firm z branży IT. Wspiera i inspiruje społeczność startupową organizując szereg wydarzeń, które pomagają weryfikować biznesowe pomysły: warsztaty, hackatony i konferencje. Realizuje program akceleracyjny KPT ScaleUp. Firmy mogą liczyć na wsparcie funduszy zalążkowych, zwolnienia podatkowe w ramach programu Polska Strefa Inwestycji i preferencyjne warunki wynajmu powierzchni biurowych. Szczególne miejsce w KPT zajmują Przemysł 4.0 i branża growa. KPT współpracuje także z międzynarodową EIT Digital, której celem jest napędzanie cyfrowej transformacji w Europie. W 2019 roku został liderem konsorcjum hub4industry.
Zakres zagadnień do udzielania odpowiedzi podczas Wirtualnych Targów:
- ocena pomysłów startupowych,
- budowanie biznes modeli.
Link do strony: https://www.kpt.krakow.pl/
Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A.
Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. wspiera rozwój szeroko pojętej przedsiębiorczości. Obecna paleta usług Spółki jest bardzo szeroka i obejmuje liczne aktywności - od doradztwa i usług dla biznesu począwszy, przez wynajem nieruchomości przemysłowych, wsparcie dla jednostek samorządu terytorialnego i szkół, a kończąc na ofercie dla osób fizycznych pragnących powrócić na rynek pracy.
Mając na uwadze jeden z celów Wirtualnych Targów Przedsiębiorczości UR w zakresie podniesienia i wzmocnienia kompetencji w zakresie przedsiębiorczości, proponujemy poznanie praktyk naszych certyfikowanych HR Biznes Partnerów w zakresie takich obszarów jak:
- Rekrutacja – optymalizacja procesów rekrutacyjnych;
- Obniżenie rotacji pracowniczej;
- Przygotowanie strategii personalnej przedsiębiorstwa;
- Coaching kariery (w tym doradztwo zawodowe);
- Coaching / mentoring menedżerski;
- Zarządzanie rozwojem pracowników;
- Doradztwo w zakresie ergonomii stanowisk pracy;
- Doradztwo w zakresie zarządzania zespołem wielopokoleniowym;
- Doradztwo w zakresie tworzenia systemów motywacyjnych.
Link do strony: https://www.marr.pl
Państwowa Inspekcja Pracy
Webinary
9:00 – 9:45
Jak zorganizować dobre wejście na rynek pracy – czyli o czym powinniśmy pamiętać podejmując zatrudnienie
Państwowa Inspekcja Pracy jest organem powołanym do sprawowania nadzoru i kontroli przestrzegania prawa pracy, w szczególności przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, a także przepisów dotyczących legalności zatrudnienia i innej pracy zarobkowej.
Państwowa Inspekcja Pracy podlega Sejmowi Rzeczypospolitej Polskiej. Nadzór nad nią sprawuje Rada Ochrony Pracy, w zakresie określonym w ustawie z dnia 13 kwietnia 2007 r. o Państwowej Inspekcji Pracy (Dz. U. Nr 89, poz. 589, z późn. zm.), powołana przez Marszałka Sejmu. Okręgowy Inspektorat Pracy w Krakowie, jeden z 16 okręgowych inspektoratów pracy w Polsce – działających w ramach Państwowej Inspekcji Pracy - obejmuje swoim działaniem i nadzorem obszar województwa małopolskiego.
W strukturze organizacyjnej Inspektoratu funkcjonują dwa oddziały – w Nowym Sączu i w Tarnowie.
Link do strony: https://krakow.pip.gov.pl/pl/
Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Krakowie
Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Krakowie jest jedną z 17 regionalnych dyrekcji Lasów Państwowych, które wchodzą w skład PGL Lasy Państwowe. W zasięgu działania RDLP w Krakowie znajduje się ponad 170 tys. ha lasów i gruntów Skarbu Państwa, położonych w na terenie 3 województw: małopolskiego, podkarpackiego i śląskiego. Lasy w zasięgu Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Krakowie zajmują zróżnicowane krajobrazowo i geomorfologicznie tereny, z czego zdecydowana większość (ok. 75 %) położona jest na terenach wyżynnych i górskich. Charakterystyczną cechą drzewostanów na terenie RDLP w Krakowie jest bogaty skład gatunkowy, zróżnicowanie wiekowe oraz złożona budowa piętrowa. Prawie 10% stanowią Rezerwaty Przyrody.
Gospodarka leśna na terenie Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Krakowie prowadzona jest w oparciu o przepisy ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach według zasad powszechnej ochrony, trwałości utrzymania lasów, ciągłości i zrównoważonego wykorzystania wszystkich funkcji oraz powiększania zasobów leśnych. RDLP w Krakowie sprawuje nadzór nad działalnością 16 nadleśnictw. Nadleśnictwa prowadzą działalność leśną w zakresie m.in. urządzania, ochrony i zagospodarowania lasu, utrzymania oraz powiększania zasobów i upraw leśnych, gospodarowania zwierzyną, pozyskiwania - z wyjątkiem skupu - drewna, żywicy, choinek, karpiny, kory, igliwia, zwierzyny oraz płodów runa leśnego, a także sprzedaż tych produktów oraz realizacja pozaprodukcyjnych funkcji lasu. Nadleśnictwa gospodarują lasami w sposób zrównoważony i odpowiedzialny, co pozwala osiągać różnorodne korzyści przyrodnicze, społeczne i ekonomiczne.
Zakres zagadnień do udzielania odpowiedzi podczas Wirtualnych Targów:
ogólne sprawy organizacyjne jednostki, sprawy kadrowe (np. zatrudnienie), rekrutacja na staże, dokształcanie w LP, ogólne zagadnienia dot. gospodarki leśnej.
Link do strony: https://www.krakow.lasy.gov.pl/
Smarter Management
Agnieszka Orczyk
Coachka, Projektantka kariery, Mentorka mikrobiznesów, Trenerka mentalna
Od zawsze pracuje z ludźmi i dla ludzi. W swojej karierze była związana z branżami HoReCa, turystyka, automotive, IT i Contact Center. Po 17 latach spędzonych w korporacjach oraz 9 latach zarządzania zespołami w środowisku wielokulturowym i wielopokoleniowym zdecydowała się wspierać osoby stojące na rozdrożu drogi zawodowej, zbliżających się do wypalenia zawodowego lub chcących rozpocząć własną działalność.
Pomaga kobietom i mężczyznom odbudować ich pewność siebie, wspiera ich w rozpoznaniu i docenieniu własnych talentów i mocnych stron, a tym samym uczy ich zwyciężać i cieszyć się z sukcesów.
Do życia i pracy podchodzi ze spojrzeniem wizjonerskim. Doświadczenie oraz intuicja pozwalają jej niezwykle szybko łączyć kropki w każdym obszarze. Pracowała w różnorodnych środowiskach więc wie, jakie rozwiązania wybierać, aby obserwować spektakularne przemiany swoich klientów.
Agnieszka jest mentorką w IX edycji Programu Mentoringowego przy Fundacji Liderek Biznesu. Współtworzy także program edukacji społecznej i emocjonalnej dla dzieci i młodzieży pod nazwą ArchitektPrzyszłości.pl. Wolny czas spędza na świeżym powietrzu, lubi też czytać i ćwiczyć kaligrafię.
FB - https://www.facebook.com/TrenerkaLiderek
IG - https://www.instagram.com/trenerkaliderek/
LI - https://www.linkedin.com/in/agnieszkaorczyk/
Stowarzyszenie Metropolia Krakowska
„Stowarzyszenie Metropolia Krakowska tworzy Kraków i 14 otaczających miasto gmin.
W naszej organizacji wspólnie staramy się rozwiązywać problemy ponadlokalne, związane m.in. z zanieczyszczeniem powietrza, transportem publicznym czy planowaniem przestrzennym.
Bierzemy też udział w projektach międzynarodowych, gdzie mamy szanse wymieniać swoje doświadczenia z wiodącymi ośrodkami metropolitalnymi w Europie.
Aktualnie pracujemy nad Strategią Rozwoju Ponadlokalnego na najbliższe 10 lat.
Z przyjemnością opowiem Ci o tym:
- jak buduje się współpracę poszanowaniem indywidualności każdej z gmin,
- jak ważna obecnie jest kreatywność i gotowość do zmian,
- oraz jak wspólnie z Metropolią Krakowską możesz zmieniać otaczający Cię świat.
Spotkajmy się na Targach Przedsiębiorczości Uniwersytetu Rolniczego!"
Stowarzyszenie Mentorów Promentor
Stowarzyszenie skupia wokół siebie osoby, które doświadczyły pracy z mentorem lub sami są mentorami, a także tych, którzy zainspirowani metodą, poszukują narzędzi do pracy działając w zakresie rozwoju naukowego i edukacji. Naszym celem jest budowanie nowych standardów mentoringu w Polsce, poszukiwanie i tworzenie nowych narzędzi do pracy mentora
i tworzenie bazy wiedzy dla innych. Jesteśmy przekonani, że mentoring jest to taka relacja pomiędzy mistrzem a uczniem, która zmienia życie zarówno mentora jak i mentee, wnosząc nowe i świeże spojrzenie na wiele spraw tak zawodowych jak i życiowych.
Więcej informacji o mentoringu i mentorach Stowarzyszenia Mentorów PROMENTOR na stronie www.promentor.pl
______________________________________________________
O czym studenci mogliby porozmawiać:
- co to jest mentoring i czym się różni od coachingu, szkoleń itd.
- kim jest mentor?
- dlaczego warto poszukiwać mentorów i korzystać z ich prowadzenia
- uświadomić sobie, kto może (a może już jest dla nas mentorem)
- a może ktoś z Was może już być lub stawać się mentorem w danej dziedzinie życia, kompetencji? (mentor nie musi być stuletnim starcem
Urząd Miasta Krakowa
Punkt Obsługi Przedsiębiorcy Urzędu Miasta Krakowa usługi:
- Informacja na temat założenia jednoosobowej działalności gospodarczej oraz spółek cywilnych,
- Informacja na temat Profilu Zaufanego,
- Informacja dotycząca kodów PKD,
- Możliwość umówienia się na bezpłatne konsultacje(adwokat, doradca podatkowy, konsultant ds. cudzoziemców).
U-WORK - Fundacja Współpracy Polsko-Ukraińskiej
Fundacja Współpracy Polsko-Ukraińskiej “U-WORK” powstała w lipcu 2016 roku jako odpowiedź na potrzeby obcokrajowców w Polsce. Pomysł zrodził się na podstawie obserwacji Ukraińców-studentów, którzy mieli trudności w załatwianiu formalności dotyczących życia codziennego. Był to sygnał, że istnieje konieczność zorganizowania stałej pomocy i zaangażowania grup znajomych w pomoc migrantom, głównie przybywającym ze wschodu, z Ukrainy i Białorusi. Osoby, które wtedy otrzymały pomoc, dziś są wolontariuszami w Fundacji i chętnie pomagają innym.
Osoba przybywająca do Krakowa, może skorzystać z pomocy w Punkcie Informacyjnym dla Obcokrajowców, prowadzonym przez Fundację we współpracy z wieloma organizacjami pozarządowymi, m.in. Fundacja Wspierania Kultury i Języka Polskiego im. M. Reja, Stowarzyszenie Interkulturalni.pl, Fundacja One World – One Heart, Stowarzyszenie Rodzin Wielokulturowych, UAinKraków. Punkt działa od kwietnia 2018 roku i oferuje migrantom, w porozumieniu z urzędami i instytucjami, szerokie spektrum konsultacji specjalistycznych w zakresie wsparcia psychologicznego, edukacyjnego i prawnego oraz stwarza warunki do nawiązania kontaktów migranta z instytucjami rozwoju współpracy gospodarczej. Poza tym organizuje spotkania tematyczne dotyczące życia codziennego w Polsce. Poprzez systematyczne spotkania m.in. z urzędnikami, z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i Grodzkiego Urzędu Pracy, obcokrajowcy poznają sposób funkcjonowania systemu ubezpieczeń społecznych. Przekazywane są im informacje o różnych procedurach administracyjnych związane z bieżącym funkcjonowaniem w środowisku lokalnym, np. zdobyciem prawa jazdy, rejestracją samochodu, meldunkiem, zdobyciem numeru PESEL, E-PUAP itp. Ponadto migranci otrzymują informacje na temat jak otrzymać pomoc społeczną, w tym świadczenia socjalne, pomoc mieszkaniową, urlop macierzyński, czy emeryturę. Dużym ułatwieniem dla obcokrajowców jest to, że mogą uzyskać niezbędną pomoc w wybranym języku: ukraińskim, rosyjskim, angielskim lub polskim, a po wcześniejszym uzgodnieniu w języku hiszpańskim i arabskim.
Cudzoziemcy z Ukrainy i Białorusi, którzy prowadzą działalność biznesową w Krakowie lub zamierzają ją założyć, biorą udział w wielu projektach wspierających przedsiębiorczość migrancką. Korzystając z propozycji Fundacji uczestniczą w szkoleniach, warsztatach i projektach m.in. w „Centrum Wsparcia Przedsiębiorczości Obcokrajowców”, zdobywają wiedzę z zakresu zakładania i prowadzenia firmy, podstaw księgowości, prawa pracy, nawiązują kontakty międzynarodowe w biznesie. W tegorocznej edycji projektu będą prowadzone przeróżne spotkania sieciujące dla przedsiębiorców i szkolenia, między innymi „Działalność gospodarcza dla studenta” oraz „Spółka dla cudzoziemca w Polsce”.
Fundacja aktywnie angażuje migrantów w życie społeczne. W ramach spotkań z urzędnikami i przy ich wsparciu, migranci mieli możliwość zapoznać się z ideą inicjatywy lokalnej i dowiedzieć się, jak można zgłosić swój projekt w ramach Budżetu Obywatelskiego Krakowa i Małopolski. W czasie trwania głosowania, w biurze Fundacji zorganizowano Punkt do Głosowania, gdzie każdy migrant, nawet nie posiadający numeru PESEL, mógł oddać swój głos. Takie działania wzmacniają solidarność i poczucie wspólnej odpowiedzialności, aktywnego uczestnictwa w podejmowaniu decyzji dotyczących bieżących problemów wspólnoty i realizacji wyzwań sprzyjających rozwojowi Krakowa.
Link do strony: : https://u-work.pl/
Timac Agro Polska sp. z o.o
-
TIMAC AGRO jest firmą przemysłową, specjalizującą się w produkcji nawozów granulowanych oraz płynnych, służących do odżywiania roślin. Zajmujemy się także problematyką żywienia zwierząt - to drugi filar naszej działalności. Dostarczamy na rynek innowacyjne produkty przeznaczone do żywienia zwierząt hodowlanych.
Od 60 lat, TIMAC AGRO – spółka zależna Grupy Roullier, nieustannie wprowadza innowacje, aby oferować swoim Klientom rozwiązania, które poprawiają wydajność produkcji rolnej w sposób przyjazny środowisk
-
Nasze produkty oparte na ekstraktach z alg morskich i innych roślin, pełnią podwójną funkcję: stymulują pobieranie, transport i wykorzystanie składników pokarmowych przez rośliny oraz korzystnie wpływają na zachodzące w nich procesy fizjologiczne. W efekcie intensyfikują ich wzrost i rozwój, zwiększają plonowanie oraz poprawiają jakość.
-
Zagrożenia powstające w środowisku naturalnym, rosnąca populacja ludności, a co za tym idzie zmniejszenie się zasobów żywności -to wyzwania, przed którymi staje dzisiejszy świat. Coraz ważniejszym staje się racjonalne gospodarowanie zasobami naturalnymi oraz odżywianie roślin. Zespół Timac Agro, wyspecjalizowany w zakresie odżywiania roślin oraz dbania o dobrostan zwierząt, podejmuje to wyzwanie. Innowacja? Umieszczamy ją w samym sercu naszej działalności, w obszarach produktów, procesów i usług, wyprzedzając oczekiwania naszych klientów.
-
Jeśli chcesz, aby Twoja następna, profesjonalna przygoda była bogata w wyzwania w środowisku, które zachęca do samodzielności i podejmowania inicjatyw, zapraszamy Ciebie do bycia częścią dynamicznej, rodzinnej i międzynarodowej firmy, jaką jest Timac Agro.
-
Praca w TIMAC AGRO oznacza, że możesz skorzystać z szeregu możliwości, również związanych z jej międzynarodowym charakterem. Stając się częścią rzeczywistości takiej jak nasza, z ponad 5000 pracownikami i działalnością biznesową w ponad 40 krajach na 5 kontynentach, możesz mieć szansę wejścia na ścieżkę rozwoju kariery z szeroką perspektywą. Twoja kariera zależy w przede wszystkim od Ciebie!
Towarzystwa Biznesowe
Turkusowe Śniadania
Czy chcesz się w pełni realizować w miejscu pracy? Czy masz wrażenie, że świat przyśpieszył tak bardzo, że organizacje już nie nadążają? Czy dotychczasowe modele i struktury organizacji są w stanie odnaleźć w świecie szybkiej zmiany? Są organizacje, które pracują inaczej i mają fenomenalne efekty w polskich warunkach. Jako Turkusowe Śniadania jesteśmy społecznością, która zrzesza zarówno praktyków jak i entuzjastów turkusu. Dołącz do nas i zobacz, że można inaczej i że warto!
Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie
Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej w Wojewódzkim Urzędzie Pracy w Krakowie świadczy usługi poradnictwa zawodowego dla osób dorosłych. W naszej ofercie funkcjonują różnorodne warsztaty rozwojowe – obecnie realizacja tych form jest zawieszona z uwagi na sytuację epidemiczną.
W ramach poradnictwa indywidualnego realizujemy usługi bezpośrednie i zdalne, na które można się zapisać poprzez stronę: https://www.pociagdokariery.pl/oferta/doradztwo-zawodowe-i-warsztaty/rejestracja-na-spotkania-indywidualne-z-doradca-zawodowym
Tematyka poradnictwa dotyczy planowania kariery zawodowej, przygotowania dokumentów aplikacyjnych oraz portfolio, diagnozowania kompetencji, zainteresowań i predyspozycji zawodowych oraz innych tematów z obszaru rynku pracy.
Link do strony: https://wupkrakow.praca.gov.pl/Zakład Ubezpieczeń Społecznych
Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej w Wojewódzkim Urzędzie Pracy w Krakowie świadczy usługi poradnictwa zawodowego dla osób dorosłych. W naszej ofercie funkcjonują różnorodne warsztaty rozwojowe – obecnie realizacja tych form jest zawieszona z uwagi na sytuację epidemiczną.
W ramach poradnictwa indywidualnego realizujemy usługi bezpośrednie i zdalne, na które można się zapisać poprzez stronę: https://www.pociagdokariery.pl/oferta/doradztwo-zawodowe-i-warsztaty/rejestracja-na-spotkania-indywidualne-z-doradca-zawodowym
Tematyka poradnictwa dotyczy planowania kariery zawodowej, przygotowania dokumentów aplikacyjnych oraz portfolio, diagnozowania kompetencji, zainteresowań i predyspozycji zawodowych oraz innych tematów z obszaru rynku pracy.Zakład Ubezpieczeń Społecznych realizuje zadania z zakresu ubezpieczeń społecznych, z której usług korzysta ponad 24 mln klientów.
Uczestnikami powszechnego systemu ubezpieczeń społecznych są:
- ubezpieczeni (ponad 16 mln osób),
- świadczeniobiorcy (ponad 7,8 mln emerytów i rencistów) i
- płatnicy składek (ponad 2,5 mln osób).
- co warto wiedzieć zakładając własną działalność gospodarczą,
- konto na Platformie Usług Elektronicznych ZUS (PUE ZUS). Cel i korzyści
- jesteś pracownikiem, zleceniobiorcą? Poznaj swoje prawa i obowiązki.
Link do strony: https://www.zus.pl/o-zus/kontakt/oddzialy-inspektoraty-biura-terenowe/-/details/435